For deg som henviser

Treningsklinikken til Myworkout er lokalisert i Trondheim. Vi har driftsavtale med Helse Midt-Norge og tilbyr spesialisert dag rehabilitering.

Mottak av henvisninger har startet. Selve oppstarten av tjenester for Helse Midt-Norge starter 2. januar 2018.

Henvisninger

Alle henvisninger fra fastleger og avtalespesialister for innbyggere bosatt i Midt-Norge til private rehabiliteringsinstitusjoner sendes til et felles henvisningsmottak, ReHR. Dette gjelder selv om ønsket rehabiliteringsinstitusjon ligger i annen helseregion.

Fra sykehusavdelinger på St.Olavs og Helse Møre og Romsdal skal henvisning gå direkte til institusjonen. (Epikrisen fungerer som henvisning).

Fra sykehusavdelinger i Helse Nord Trøndelag skal det gå melding til ReHR – som så formidler til ønsket institusjon.

Fra poliklinikker i helseforetaket skal henvisning gå til ReHR for rettighetsvurdering, dersom pasienten ikke er i et forløp der rehabilitering kommer som en naturlig følge. Poliklinisk notat benyttes og sendes elektronisk til postkassen «Henvisninger og søknader ReHR».

For mer informasjon om henvisninger i Helse Midt-Norge inkl. sjekkliste, les her.

Generelt om Treningsklinikken og behandlingstilbudet:

Treningsklinikken tilbyr rehabilitering for personer med revmatologiske og inflammatoriske sykdommer, ulike hjertesykdommer og lungesykdommer. Tilbudet gis i alle faser i rehabiliteringen.

Sentralt i vårt behandlingstilbud er individuelt tilpasset effektiv fysisk aktivitet og trening.

Vårt tverrfaglige team består av to professorer i medisin, fysikalsk medisinere, fysioterapeuter, treningsfysiologer, sykepleier, vernepleier, helsepersonell med spesialisering innen psykiatri og ernæringsfysiolog. Det er også fokus på samarbeid med pasientenes egne medlemsorganisasjoner med tanke på likepersonsarbeid.