For deg som henviser

På denne siden finner du  informasjon om innsendelse av henvisninger for leger, spesialister eller annen helsepersonell.

Om Treningsklinikken og behandlingstilbudet

Treningsklinikken har driftsavtale med Helse Midt-Norge og tilbyr dagrehabilitering i spesialisthelsetjenesten. Vårt behandlingstilbud er basert på individuelt tilpasset effektiv fysisk aktivitet og trening.

Vi tilbyr rehabilitering for personer med revmatologiske og inflammatoriske sykdommer, ulike hjertesykdommer og lungesykdommer. Tilbudet gis i alle faser i rehabiliteringen.

Les mer om hvordan behandlingen på foregår her.

Henvisninger

Henvisninger fra fastleger og avtalespesialister

Alle henvisninger for innbyggere bosatt i Midt-Norge til private rehabiliteringsinstitusjoner sendes til et felles henvisningsmottak, ReHR. Dette gjelder selv om ønsket rehabiliteringsinstitusjon ligger i annen helseregion.

Henvisninger fra sykehusavdelninger på St. Olavs, Helse Møre og Romsdal

Henvisning sendes direkte til institusjonen (epikrisen fungerer som henvisning).

Henvisninger fra sykehusavdelninger i Helse Nord-Trøndelag

Melding skal gå til ReHR – som så formidler til ønsket institusjon.

Henvisninger fra poliklinikker i helseforetaket

Henvisning sendes til ReHR for rettighetsvurdering, dersom pasienten ikke er i et forløp der rehabilitering kommer som en naturlig følge. Poliklinisk notat benyttes og sendes elektronisk til postkassen «Henvisninger og søknader ReHR».

For mer informasjon om henvisninger i Helse Midt-Norge inkl. sjekkliste, les her.